(Ev yapımı) benliğim

Düğünümüzün üzerinden 4 ay geçmesine rağmen evle ve eşyalarla ilişkim daha yeni yeni şekillenmeye başladı. Yeni bir ülke, yeni bir ev ve yeni bir yaşam derken "duvarları yumuşatan alışkanlık"ın beni bulması biraz zaman aldı haliyle. Ankara'da yemek yapmanın keyfine varayazmışken burada "aşçı" rolüme belki de ilk kez bu akşam bu kadar girebildim.

Düğünümüzdeki yemeklerin, konuşmaların, dansların hatırası -maalesef oldukça zayıf olan- hafızamızla sınırlıyken hediyeler günün farklı saatlerinde kendilerini durmadan hatırlatıyor ve bizimle yaşıyor. Peynir dilimleyicisi her sabah sandviçlerimizi hazırlarken, anı kabı anahtardır cüzdandır kaybolması muhtemel eşyaları elimizin altına koyuyor. Ama yemeğin yeri ayrı, o yüzden düğün hediyeleri arasında doğrudan yemek yapmayı sağlayanlar hep bir adım ötede duruyor.

"Tam bir Tefal gelini" oldum diye arkadaşlarıma bu akşam yaptığım yemeğin fotoğrafını yolladım. Umut Teyzem ve ailesinin hediyesi Tefal Actifry'ın yanına Öyvind Eniştem ve ailesinin hediyesi Tefal Optigrill eklenince "yapacak bir şey yoksa, yemek yapılsın!" moduna girdim. Hediyelerden ilki azıcık yağla kızartmalar yaparken, ikincisi pişirilecek yemeğin kalınlığı ve türüne göre farklı ısı programlarıyla muhteşem ızgaralar kotarıyor. 

Yemeğin keyfi gelince dünyasının ne kadar büyük olduğunu fark ediyor insan. Soslar, baharatlar, farklı pişirme teknikleri, şunla şu iyi giderler derken yapacak ve yiyecek ne çok şey olduğu karşısında nutkunuz tutuluyor. Salonumuzun tamama ermesiyle beyimle iş arkadaşlarını oturmaya çağıralım, ben de meze yaparım şeklinde konuşmamızın üzerinden 24 saat geçti geçmedi. Ve ben kendimi meze tarifleri arasında ev hanımlarının detaylarla süslü kozmosunda buldum.

Malzemeler kısmında biber salçasının yanına parantez içinde ev yapımı diye not düşenler, tavuk haşladıysa tarifin sonunu "suyunu atmıyoruz tabii ki çorba yapıyoruz dememe gerek yok herhalde :)" diye gülücüklere boğanlar, "Bebeğini Bekleyen Anne :)" profiliyle çocuk sevgisini dijital platformlarda da göklere çıkaranlar var bu alemde. 

Ben de meraklanmaya başladım; bu ev hanımları örgütleniyorlar mı, örgütleniyorlarsa nerede-nasıl, ne gibi sorunları var, hepimiz çok benzer deneyimler yaşarken nerelerde çok benzeşmiyoruz gibi sorular sorular...

Henüz dahil olabileceğim bir ev hanımları community'si bulamasam da zamanla benzer-benzemez deneyimlere sahip kişilerle etkileşim içinde olmak -bir iki tarif paylaşmak, dermişim- isterim. O zamana kadar yemek becerilerimi ilerletsem iyi olacak.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dillerden düşmeyen 12 Arapça ifade

Norveççe Öğrenmeye Nereden Başlamalı?

Norveç'in "ayıp" gençlik dizisi: Skam