Habibimin karnı acıktı!

Efendim, bakıyorum da ev geyliği beni çok meşgul etmiş, bloğuma zaman ayıramaz olmuşum. Bu durumun kısmen sebebi internete kısıtlı erişimim olsa da yeni bir ülkeye yerleşmenin beni madden ve manen zorladığını itiraf etmeden geçemeyeceğim.

Bugün sizlere evimizin sokağındaki markette yaşadığım şoku anlatmak istiyorum. Sanıyorum ki 2 gün önceydi, evet evet, çünkü Perşembe taşınmıştık. Ev geyliğine adımımı güle oynaya atsam da ev işlerine dair deneyimimin CV'lerde yer bulamayacak ölçüde temelsiz olduğunu söylemeliyim.

Eski işyerimde zaman zaman balkon yıkamak ya da çalıştığım odaya süpürge tutmak gibi kötü muamelelere maruz bırakılmış olsam da hayatımda hiçbir zaman buzdolabı silmemiş, santimetreye yaklaşan kalınlıkta yağ tabakalarını kloraksladığım günün içinde çamaşır askılığından çöp kovası gibi ıvır zıvır alışverişini yapmanın ardından bir de markete gitmek zorunda kalmamıştım. Halbuki Cozmo - It's a new day sloganından bir yaşıma daha gireceğimi anlamam gerekirdi.

Resimde de göreceğiniz gibi ürünlerin fiyatlarına dair açık seçik bir bilgilendirme -ki ev ekonomisi için çok önemlidir- bulunmuyor. Bazı ürünlerin üzerinde keyfen yapıştırılmış çeşitli etiketler olsa da rahat rahat fiyat karşılaştırması yapmanız oldukça güç. Fiyatları Türkiye'yle karşılaştırmaktansa bir an evvel vazgeçmem gerekiyor zira cânım ülkemde taş çatlasın 50 lira tutacak alışverişe 40 JD yani Ürdün Dinarı -160 TL diyelim- ödemek beni fazlasıyla üzdü.

Hadi bunu geçelim, her ülkenin ekonomisidir, şudur budur, peki ya tazelik nedir görmemiş meyve sebze reyonuna ne demeli? Ya da müze geziyormuş hissi veren numunelik seçki ne olacak? 1-1,5 kilo patates alsam mahallenin geri kalanı ne yapacak diye düşünmekten bir sarı biber, 2 domates, bir demet nane alıp uzaklaştım. Neyse ki bir üst sokakta koca bir manav olduğunu öğrendim de iyi de ben nasıl kısır yapıcam şimdi derdinden kurtuldum.

Ha bu arada cennet vatanımız betona boğuluyor, tazecik meyvemiz sebzemiz ilaca bulanıyor, yapmayın etmeyin bu güzelliklerin kıymetini bilin! Burdaki nanenin kokusunu, cevizin tadını hiçbir şeye değişmem o ayrı :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dillerden düşmeyen 12 Arapça ifade

Norveççe Öğrenmeye Nereden Başlamalı?

Norveç'in "ayıp" gençlik dizisi: Skam