Koşturan şehir

En yaşanılası şehir değerlendirmelerine "koşulabilirlik" kriteri eklenmesini istiyorum. Tamam, "imkânlar" başlığı altında parklar-bahçeler de göz önünde bulunduruluyor ama bence yeterli değil.

Kayıngillerimi ziyaret etmek için beyimle birlikte yola koyulmuşken iki gece Norveç'in ikinci büyük şehri Bergen'de yattık. Dağ yamacındaki ahşap evler bana Hisaürstü'nün güzel binalarını hatırlatmadı değil ama burası apayrı. Zira güzel mimari ve yeşillik şehrin küçücük bir bölgesine sıkışıp kalmamış.

Ben de bu sabah, "Avrupa'nın en yağmurlu şehri"nde gökyüzünün biraz mola vermesinden yararlanıp sokaklara attım kendimi. Segway'le rehberli tura katılanları, ekmek kavgasındaki martıları, balık pazarını, kahve dükkânlarını koştum geçtim.

Yağmur da yalnız bırakmadı beni, geriye şöyle bir iz bıraktım:

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dillerden düşmeyen 12 Arapça ifade

Norveççe Öğrenmeye Nereden Başlamalı?

Norveç'in "ayıp" gençlik dizisi: Skam